Rouwcentrum ‘Aalburg’

Rouwcentrum "Aalburg"

Rouwcentrum Aalburg gevestigd aan de Seringstraat 1 te Wijk en Aalburg, is een uitermate geschikte locatie bij het overlijden van uw dierbare.

Opbaren

IMG_2068Er kan een opbaring plaatsvinden, in o.a. de 24-uurskamer, wat een unieke mogelijkheid is om afscheid van een dierbare te nemen. U krijgt de sleutel, zo kunt u op ieder moment van de dag/nacht zonder afspraak in deze kamer terecht. Dit biedt de nabestaanden de vrijheid om op eigen wijze, en op ieder tijdstip de eerste rouwdagen door te brengen. Uiteraard kunnen er ook in de eigen woning voorzieningen worden getroffen om de overledene op te baren. Deze keuze zult u in samenspraak met de uitvaartverzorger moeten maken.

Condoleance/Afscheidsdienst

IMG_2065

Het rouwcentrum is ook prima geschikt om een condoleanceavond te houden, ook als de overledene thuis is opgebaard. Meestal is deze op de avond voor de dag van de uitvaart. Er wordt dan (indien gewenst ) koffie/thee of fris geserveerd. Daarnaast kan de afscheidsdienst ook vanuit het rouwcentrum plaatsvinden, in de aula is plaats voor max. 130 personen. Na de plechtigheid kan er koffie/koekje/cake, of belegde broodjes worden geserveerd. De beheerster met haar medewerkers, zullen er zorg voor dragen dat alles zo correct mogelijk wordt uitgevoerd.

Geluid/Opname

Van de afscheidsdienst kan uiteraard een geluidsopname gemaakt worden. Ook is het mogelijk een rechtstreekse uitzending te verzorgen via kerktelefoon of internet, voor personen die niet in de gelegenheid zijn om de dienst persoonlijk bij te wonen. Als u dat wenst, dient u dat met de uitvaartondernemer te bespreken.

Tenslotte….

Voor verdere informatie kunt u zich wenden tot de door u gekozen uitvaartondernemer, of u kunt contact opnemen met de beheerster van Rouwcentrum ‘Aalburg’
Mw. G.J. Bouman- van Essen
Spieringen 1